Essence longlasting review

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik een review voor jullie. Ik ben afgelopen week naar de Kruidvat geweest omdat ik wou kijken wat er in de schappen lag en of er budget dingen waren die ik mee wou meenemen. En dat was zeker zo! Dus kijk mee wat ik heb gekocht.

Het zijn producten ongeveer de zelfde lijn. Ik heb een oogpotlood, lipliner en lippenstift gekocht. Ik vind het altijd zo fijn dat Essence en Catrice budget merken zijn. De meeste mensen kopen daar producten van omdat de prijzen heerlijk betaalbaar zijn.

Ik begin met deze longlasting oogpotlood.

DSC07366DSC07367

Dit is dus het eye pencil van essence longlasting. Ik heb gekozen voor een zomers kleurtje want dan kan ik die volop dragen in de zomer! Het is nummer 17 Tu-Tu-TOUQUOISE. Erg grappige naam!

DSC07329DSC07334

Het pigment vind ik zelf erg goed! Pas na een paar keer boenen was de streep van mijn hand verdwenen. Het is echt een mooi blauw kleurtje. Echt turquoise. Dat is echt mijn lievelingskleur. Hieronder heb ik een aantal foto’s waar je kunt zien hoe het product er uit ziet op mijn ogen. Nouja, eigenlijk onder mijn ogen..

DSC07341DSC07336

Ik draag op de foto’s weinig make-up. Alleen heb ik mijn wimpers gekruld en daarna mascara toegevoegd.

DSC07340DSC07337

Zo ziet het eruit als ik naar beneden kijk. Dan zie je het dus ook nog duidelijk zitten. Maar dat komt natuurlijk ook doordat de kleur zo fel is!

Het eye pencil in de kleur 17 Tu-Tu-Tourquoise is  bijvoorbeeld bij Kruidvat te koop voor 1,59.

Okee laten we verder gaan naar de lipstick en lipliner. Ik heb deze producten gekocht om ze tegelijk samen te reviewen omdat ik in de winkel dacht te zien dat het precies de lipstick en liner waren die bij elkaar hoorde. Maar eigenlijk ben ik achteraf van mening dat het apart van elkaar het product beter tot zijn recht komt.

DSC07350DSC07359

Dit is de Essence longlasting lipliner. Het is nummer 7 genaamd Plum cake.

DSC07510DSC07511

Het is een best wel handig in gebruik. Je kan de ‘pen’ draaien waardoor hij langer word en of juist korter als je bang bent dat hij snel uit de huls valt. Het voelt ook niet heel raar aan als je het op je lippen beweegt en dat is ook wel handig!

DSC07259DSC07267

Hier boven kun je zien dat ik bij de linkerfoto mijn lippen omlijnd heb met de liner. En bij de rechter heb ik ook mijn lippen ingekleurd met de liner.

DSC07517

Dit is een swatch van de lipstick en de lipliner. De linker is de lipstick en de rechter is de lipliner.

DSC07349DSC07509

Dit is de longlasting lipstick van Essence. Er zijn verschillende kleuren maar ik heb gekozen voor de kleur 05 Cool Nude. Het lijkt een beetje een goedkope variant van Mac Faux die al heeeel lang op mijn lijstje staat!

DSC07280DSC07267

Hier heb ik eerst de lipliner aangebracht en ingekleurd en daarna de lipstick er over heen aangebracht. Het is een soort paarsachtige gloed.

DSC07475

Hier is een foto van alleen de lipstick dus zonder de lipliner.

Er is best een verschil te zien vind ik.

pizap.com14312793876373

Ik vind de combinatie van de lipstick en de lipliner iets te paarsiger en daarom denk ik dat het ook niet de bedoeling is om die over elkaar te doen omdat de tinten toch anders uitpakken. Maar dan weten we dat ook weer!

De lipliner kost 1,59 en is dus ook bij bijvoorbeeld Kruidvat te koop.

De lipstick kost 2,39 en is ook bijvoorbeeld bij Kruidvat te koop.

Die prijzen zijn wel echt handig! Als ik dan bijvoorbeeld op internet kijk voor de prijzen en ik zie de andere lipsticks die Essence heeft dan krijg ik gelijk zin om te shoppen! Oeps!

Koop jij wel eens makeup van de Essence?

xo, Tamara

Essence longlasting review

4 gedachtes over “Essence longlasting review

Geef een reactie

