Ode aan mijn opa

Hallo allemaal!

Vandaag een iets persoonlijker artikel voor jullie. Dat is namelijk niet iets wat ik normaal doe.. Maar ik dacht ik waag het er op. En ik vind het mooi om een ode te brengen.

Het is vandaag namelijk 3 jaar geleden dat mijn opa overleden is. Het was een heel bijzonder persoon in mijn leven. Zo’n beetje mijn beste vriend. Ik was namelijk vroeger heel vaak bij mijn opa & oma thuis te vinden.

Al van kleins af aan ging ik sowieso elke maandag naar hun toe. Dat aten we s’avonds samen omdat dat gewoon makkelijker uit kwam en dan kwam ik s’middags uit school of ik werd gehaald en dan deden we leuke dingen. We luisterden bijvoorbeeld muziek of we keken tv. En meestal na het eten gingen we dan nog kaarten of samen het toetje bereiden.

Het is ook zo geweest dat mijn opa ziek was en zijn geheugen heel erg achteruit ging en hij vergat ook heel veel en werd heel erg kinds. En aangezien ik ook nog niet super oud was en kinderlijk was ging ik daar dus ook in mee. En dan moet je bijvoorbeeld denken aan dingen zoals naar de voorraadkast rennen en dingen pakken om toetjes mee te versieren (vla) en daarna het verstoppen onder je shirt en zo naar de keuken rennen langs de eettafel maar zodat de rest niet wist wat we zouden eten. En tijdens de afwas sop spetteren tegen de ramen. En dan als oma zei dat het niet mocht juist doorgaan.

14687-Vn0pS-original

Bron

Maar ook die momenten dat we naar vakantiehuisjes gingen en vaak afstanden gingen fietsen. En dan wedstrijdje doen wie het hardst kon fietsen en daarna achteraf een ijsje halen bij onze favoriete tent. Die herinneringen laten mij nu ik dit typ weer lachen maar natuurlijk is het wel gemis.

Het is heel fijn om zo’n goede band te hebben met iemand die je al heel je leven kent en die je kunt vertrouwen en waar je overal aan kwijt kan. En die ook nog is een keer familie van je is. Dat zijn dingen die je echt moet koesteren.

Mijn opa zou afgelopen zondag jarig zijn maar helaas is hij dus 3 jaar geleden op veel te vroege leeftijd overleden. Ik heb deze post geschreven om even weer aan hem te denken en om stil te staan wat voor geweldige man het is geweest en hoe ik hem voor altijd kan herinneren. En dat ik alle herinneringen goed kan blijven koesteren.

heart3

Bron

RIP 20-5-2012

Heb jij een goede band of gehad met een bepaald persoon?

xo, Tamara

Ode aan mijn opa

Geef een reactie

