Mijn eerste tattoo!

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een update post voor jullie. Ik heb namelijk mijn eerste tatoeage laten zetten en dat wou ik graag met jullie delen!

DSCF1779  DSCF1771

Dit is dus mijn eerste tattoo. Ik zat al sinds mijn 10e na te denken over een tattoo. Ik weet niet waarom maar ik vind het heel leuk en fascinerend om van die simpele tattoo’s te zien.

DSCF1785

Ik ben ook wel blij met de plek waarop hij zit. Mijn bedoeling was namelijk om het achter mijn oor te doen. Maar ik bedacht toen dat ik hem dan niet echt zelf kan bewonderen en dat vind ik jammer. Want een tattoo is natuurlijk eigenlijk iets wat je voor je zelf doet en niet voor andere. En jij zelf loopt er heel je leven lang mee. Dus het moet wel iets zijn wat je echt wil! En waar je zelf goed over nagedacht hebt. Ik kwam met het idee omdat ik namelijk gek van muziek ben! Ik zing heel de dag en kan bijna alle liedjes van de radio mee zingen. Soms zelfs tot ergenissen van familieleden. Ik snap het ook wel maar ik word gewoon heel blij van muziek! Zelfs nu ik dit typ luister ik muziek en zing ik mee haha!

Het was eigenlijk zo dat ik het op school met een klasgenootje had over het hebben en nemen van tattoos. Zij heeft er namelijk al een. Een best wel grote op haar onderbeen van haar baardegamen. Dat zijn een soort hagedissen. Maar goed ik dwaal af. Ik had het er dus met haar over dat ik het ongeveer in de zomer/ na de zomer dan zou willen laten doen. Omdat ik daarna tijdelijk weg ben dacht ik dat het beter was. Ik ben namelijk dan ook jarig enzo en dan ben ik al weg dus ik wou het in ieder geval er voor doen. Maar toen vertelde zij dat je ongeveer 6 weken niet mag zonnen en zwemmen en daar schrok ik nog al van want ik dacht dus dat ik het wel eventjes voor de zomervakantie kon doen. Nou niet dus..

Ik dacht dan kan ik het beter gelijk laten doen. Dus ik ben zaterdag 16 mei naar de tattoo shop geweest. Ik kwam daar met mijn moeder aangezien het mijn verjaardagscadeau was van haar aan mij. We kwamen daar rond kwart voor 2 aan en we vroegen of we dezelfde dag nog geholpen konden worden. Dat werd moeilijk vertelde de man achter de balie. Hij liep naar de tatoeerders en vroeg wanneer ze een muzieknootje konden zetten. Ze hadden niet echt tijd tot er eentje, ik geloof de baas zei dat hij nog wel om kwart voor 5 een halfuurtje vrij had.

Dus zo gezegd zo gedaan. Afspraak gemaakt en daarna was ik natuurlijk op van de zenuwen. Dus ik had mijn maag goed gevuld en daarna om half 5 vertrokken we weer naar de tattoo shop. Alleen de man van de balie en de tatoeëerder waren er nog dus dat was ook wel een beter gevoel. Mijn huid werd schoongemaakt en er werd allemaal spul op gesmeerd en mijn haar werd een beetje nat gespoten met een plantenspuit zodat dat in ieder geval niet in de weg zou zitten.

Dus ik ging liggen en binnen 10 minuten was het gebeurd. Het was niet eens zo heel pijnlijk, het voelde eigenlijk alsof een bij je steekte maar heeel zachtjes en of je op een beetje pijnlijke manier gekieteld werd. Het was in ieder geval te doen. Dus ik was heel blij! In de loop van de week daarna kwam er een korstje op. Want hij vertelde dat het een soort schaafwond word. En daarna kwamen er zwarte stukjes vanaf, wat ook kon gebeuren. Maar dat kon dus geen kwaad. Het was de bedoeling dat ik er af zou blijven. En dat deed ik dus ook! Het korstje viel er van zelf af dus dat was perfect.

hsfile_208403

Dit is het plaatje van het muzieknootje dat ik als voorbeeld gebruikte. Ik typte eigenlijk gewoon bij google tattoo achter oor in en toen kwam ik hem ergens tegen en ik vond hem erg mooi! Heel subtiel ook nog wel en niet zo heel opvallend! Ik ben er in ieder geval heeel erg blij mee!

Wat vind jij van tattoo’s?

xo,Tamara

Mijn eerste tattoo!

6 gedachtes over “Mijn eerste tattoo!

  1. Super leuk! Deed het pijn op die plaats? Ik heb momenteel 8 tattoos en mijn tip is, laat ze in de winter zetten. Dan ben je zeker dat ze helemaal ready zijn tegen dat je de zon in gaat. Ik heb er eentje in de zomer laten zetten en die kwam te snel in aanraking met de zon waardoor die nu een beetje vervaagd is. xx

    Like

    1. tamaraeleonora zegt:

      Dankjewel! Ik vond het wel meevallen het was natuurlijk wel een kietelend gevoel en het was binnen 5/10 minuten gezet dus dat is niet zo lang! Ja dat is waar! Nu plak ik er maar een pleister over heen haha

      Like

Geef een reactie

