CONCERT: Maroon 5

Hallo allemaal!  Ik ben afgelopen woensdag 3 juni naar een concert geweest. (je zal wel denken alweer?) Ik ben natuurlijk de week daarvoor naar Ariana Grande geweest. Ik zat een avond in April een beetje op twitter te kijken en ik zag dat ticketmaster een tweet plaatste dat er nog plaatsen waren voor het concert van Maroon 5 en daar was ik wel geintresseerd in. Het zijn natuurlijk best wat hits wat ze hebben en ik zocht er een paar op en ik kende ze eigenlijk allemaal wel. Dus ik vroeg mijn moeder mee en ik heb ze gewoon besteld!

Al waren het niet de beste plaatsen. Dat kwam natuurlijk omdat bijna alle goede plaatsen gelijk al uitverkocht waren. Mijn vak zat namelijk ook niet vol. Op het kaartje stond namelijk beperkt zicht. En ik zat in vak 213.

Het was dus 3 juni. Ik was die dag een aantal uur naar school geweest maar we mochten iets eerder weg dus dat was wel lekker! Ik ging samen met mijn moeder dus we gingen ongeveer om kwart over 5 weg. We gingen met de auto want dat hadden we al een paar keer eerder gedaan en dat scheelt natuurlijk wel tijd vergeleken met de trein. We zaten gelukkig niet in de file maar we zagen wel dat de overkant van de weg helemaal vast stond.

Het was natuurlijk rond etenstijd dat we weg gingen dus we stopte bij de ‘eetbrug’. Zo noem ik het altijd maar haha. Dat is de brug bij Hoofddorp waar ook het van der valk hotel is. We wisten eigenlijk niet wat we wilde eten maar we besloten voor de KFC te gaan. We hadden best wel trek in kip. Ik heb geen foto van het eten. Maar we hadden een soort chicken menu. Dus 6 stukjes krokante kip, patat en een cola. Mijn moeder had wel trek in een Mojito en die hadden ze schijnbaar ook daar dus die haalde we ook. Ik mocht een slokje en het was best wel lekker!

20150603_180211

Dus we aten alles op en daarna reden we verder naar Amsterdam. We waren op het laatste een beetje verdwaald. (oeps) Maar goed, we kwamen er en nog best wel vroeg ook. We waren ongeveer kwart over 6 bij de parkeerplaats en daar moesten we een kaartje van 12euro betalen. We staan eigenlijk altijd daar dus ik heb geen idee of je ergens goedkoper kan staan. Dus we stonden ongeveer half 7 in de rij voor de Ziggodome. Het wachten viel reuze mee, we stonden denk maar 5 minuten in de rij. Dus we konden snel naar boven en even rustig zitten. Mijn moeder was de dag ervoor ziek geweest dus ze wou niet te druk doen. Logisch natuurlijk!

20150603_200309

We zaten dus bij vak 213. Niet zulke hele goede plaatsen maar het voordeel is wel dat je dichtbij het podium zit. Het scherm konden we ook niet zien maar dat maakt niet uit!

Om half 8 begon de show. Het begon met een iets onbekendere artiest. Namelijk Nick Gardner. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van deze naam gehoord. Al had ik hem vooraf wel opgezocht. Uit nieuwsgierigheid. Maar wat was hij goed! Heeel zuiver en er kwamen ook veel hoge noten uit. Al met al een goed optreden en ook een paar leuke bekende covers! Ook vertelde hij dat hij na het optreden in de Lounge stond om een praatje te houden. Dat vond ik een leuk initiatief! Ik ben zelf niet naar beneden gegaan omdat ik niet in mijn eentje wou haha! Maar wel een leuk idee.

Het grappige was dat ik hem in de pauze opzocht op twitter en hem deze  tweet stuurde.

Ik las de volgende ochtend dus dat hij had gereageerd en dat vond ik leuk! Had ik eigenlijk niet verwacht. En ik kreeg een paar volgers van hem erbij haha! Ook tweette ik nog even terug.

Haha maar goed, daarna was dus het halfuurtje pauze en daarna kwam MAGIC! Een band die al best bekend is volgens mij. Vooral door het liedje ‘Rude’. Wat een tijdje in de top40 heeft gestaan. Ik had geen idee dat de mannen uit Canada kwamen maar dat vertelde ze enthousiast. Ook waren er een aantal fans vooraan die de Nederlandse vlag gooide. Hij deed hem even om maar daarna riep hij: We zijn Canadees! En daarna gooide hij hem terug. Beetje jammer haha. (Sorry van de slechte foto kwaliteit trouwens, ik zat best hoog en mijn telefoon is niet zo scherp helaas)

Snapchat-6304141875546936146

Dus dat optreden was ook helemaal leuk! Leuke reggae achtige muziek. Het viel me trouwens ook op dat er na het optreden (of tijdens) de meeste mensen pas binnen kwamen. Daarna was er weer een half uurtje pauze en werd het hele podium veranderd! Natuurlijk voor Maroon 5! Iedereen was erg enthousiast en benieuwd.

(nu ik dit schrijf heb ik muziek op bij spotify en toevallig komt er een Maroon 5 nummer langs! Kippenvel!)

Dus het was zo ver! Kwartover 9 en Maroon 5 kwam! Werd natuurlijk gillen en Adam Levine begon gelijk met een aantal bekende nummers. Hij deed er ongeveer 2 of 3 achter elkaar en hupte hevig heen en weer over het lange podium. Daarna vroeg hij of de zaal het leuk vond! En natuurlijk vonden we dat! Ze deden dus heel veel bekende liedjes en tussendoor hield hij nog een praatje. De vloer gaf ook licht en veranderde elke keer van kleur. Heel gaaf!

Hij zong trouwens ook heel goed! Op een gegeven moment (volgens mij na een uur) kreeg hij wel last van zijn stem. Hij zong een couplet maar er kwam niks uit zijn mond. Hij legde daardoor alles even stil om even wat te drinken en daarna het couplet in vol ornaat te herhalen! Top hervat! Ik had namelijk op internet gelezen dat hij stem problemen had en van de dokter moest rusten en hij had al een concert in Engeland afgezegd. Maar gelukkig in Amsterdam niet!

En heel soms had hij een aantal uithalen die echt goed waren en die je niet verwacht van iemand met stemproblemen! Heel goed!  Ook maakt hij een aantal dieren geluiden haha. En riep hij bijvoorbeeld oehoe en dan moest heel de zaal het herhalen en dat deden we dan ook. Dat klonk wel grappig door de hele Ziggodome!

Er was ook een stukje waar hij helemaal naar het einde van het podium liep, bij het einde van het podium en toen wou hij beginnen met een lied maar hij hoorde mensen in het publiek praten ofzo. En toen zei hij: Ik kan jullie horen hoor! En vervolgens maakte hij er weer een grapje van. Iedereen zit te wachten tot ik ga zingen dus we kunnen het over 5 minuten wel bespreken. Haha! Ik vind hem echt een grappig persoon. Ook pakte hij iemands telefoon en nam daar een selfie mee haha.

Ook zongen ze een nieuwe single namelijk this summer gonna hurt like a motherf***r. De clip daarvan is erg interessant haha! Hij vertelde dat hij het scheldwoord zo lekker vond klinken. Ik snap wel wat hij bedoelt haha. Ook maakte hij er gelijk een acapella versie van wat ook wel leuk was! En het nummer Payphone deden ze ook met de hele band in acapella. Erg leuk!!

Op een bepaald moment vroeg Adam ook om 2 minuten je telefoon weg te leggen en weg te gaan van social media en alles erom heen. En om het gewoon leuk te hebben en te genieten van het concert. Dus toen gingen alle flitsen van de telefoons uit op een paar enkele na en genoot iedereen!

Een halfuur voor het einde liep de band weg en deden ze alsof ze afscheid namen. Iedereen begon te gillen. Was het nou afgelopen of niet? Want het was pas half 11. Maar gelukkig na 5 minuten kwamen ze weer terug en was het weer een geweldig optreden! Ik heb heel erg genoten en ik ben zeker een fan geworden! Ik luister heel de dag hun muziek en de dag na het concert was ik helemaal blij! Echt een top concert waar ik heel blij mee ben. Een van de beste concerten die ik ooit heb gezien. Ook beter dat het niet zo druk was met gillende kleine meisjes. Dat maakt het toch vervelend voor je gehoor. Ik heb nog een aantal foto’s voor jullie maar ik was meeer dan tevreden!

* de foto’s waar je rechtsboven een getal ziet zijn van snapchat en heb ik gescreenshot. Ze zijn afkomstig van de snapchat van Maroon 5.Het zijn de eerste 4 foto’s *

Screenshot_2015-06-03-23-12-48Screenshot_2015-06-03-23-13-26

Screenshot_2015-06-03-23-13-34 (1) Screenshot_2015-06-03-23-13-45

Echt een mooie kwaliteit foto’s. Ik ben benieuwd met welke camera of telefoon ze snapchatten (is dat al een werkwoord haha)

Snapchat-1204780270508977866

Omdat het een lange avond was had ik wel wat vocht nodig. Cola it was!

Snapchat-1549700259889365395

We zaten dus best hoog zoals je kan zien! Wel dichtbij.

Snapchat--1624034657778036692

Dit was geloof ik voordat het begon! Mooie groene mist.

Snapchat--2245829336598836634

Adam Levine!

Snapchat--2437591303370240991

Nog even mijn eigen snapchat bij werken!

Snapchat--4216474386816016480

Nog even een selfie voor we weggingen!

Snapchat--5821355398645362374

Het licht was erg mooi. Een beetje roze/paars achtig. En dat zag je dus ook een beetje op mijn horloge haha.

Snapchat-7068275565360903691

Nog meer mist!

Snapchat--8813423697491344202

Het grote lange podium. Beetje onduidelijk maar het lijkt hier net wel een space shuttle ofzo hahah. Heel veel licht.

Het was echt een perfect concert. Het enige wat het nog beter kon maken was denk ik voor aan staan. Maar ja misschien gebeurd dat ook nog wel eens. Ik hoorde trouwens ook dat Doutzen er ook was. Echt leuk!

Ga jij vaak naar concerten?

xo, Tamara

tamaraeleonora

Je kan me ook volgen op Bloglovin’!

CONCERT: Maroon 5

3 gedachtes over “CONCERT: Maroon 5

Geef een reactie

