Papertowns review (boek)

Jullie hebben natuurlijk al kunnen lezen dat ik een aantal summergoals heb! Waaronder het lezen van heel veel boeken. Ik ben al begonnen met een aantal en het lijkt me wel een leuk idee om mijn mening te delen met jullie! Zo weet je of je het boek wel of niet moet uitproberen! En dat is voor mij weer een reden om veel meer boeken te lezen!

Ik ben namelijk dol op lezen. Al jaren! Vroeger ging ik standaard elke week of om de twee weken naar de bieb en weer 5 nieuwe boeken halen. Vooral in de vakantieperiodes keek ik daar naar uit. Gewoon lekker boeken lezen en je mee laten gaan in een bepaald verhaal of een bepaald karakter. Ik begon met kinderboeken en daarna langzamerhand naar de Young adults en de volwassenere boeken. Ik kom zelf nauwelijks meer in de bieb omdat er tegenwoordig ook E-readers zijn en dat vind ik echt handige dingen! Zo kan je namelijk veel boeken lezen en afwisselen zonder dat je al die boeken moet meesjouwen. Echt een top uitvinding.

Maar goed: Paper towns het boek dus! Laten we beginnen met het verhaal:

Waar is Margo Roth Spiegelman?

Negen jaar oud zijn ze en onafscheidelijk – Q (Quentin) en Margo Roth Spiegelman – als ze in het park een dode man vinden. Daarna hebben ze bijna tien jaar geen contact meer. Totdat Margo op een avond op het raam van Q’s kamer klopt. De dag erna is ze verdwenen…De nacht voordat Margo verdwijnt, maken zij en Q een onvergetelijke tocht door de stad waar ze wonen. Ze nemen op creatieve wijze wraak op verschillende mensen: van het vreemdgaande vriendje van Margo, tot de sportheld die Q al jaren dwarszit.

Q heeft het gevoel dat die nacht een onverbrekelijke band tussen hem en de mooie Margo wordt gesmeed. Als zij verdwijnt, laat hij het er dan ook niet bij zitten. Net als iedere keer dat ze eerder wegliep, heeft Margo aanwijzingen achtergelaten waar ze heen is gegaan. En deze keer zijn de aanwijzingen voor Q bedoeld. Een bizarre roadtrip volgt, waarin Q er langzaam achterkomt dat Margo niet de persoon is die hij altijd heeft gedacht – en ook hijzelf niet.

Mijn mening:

Ik vind het verhaal erg sterk en mooi beschreven. Ik ben sowieso al fan van de boeken van John Green. Bijvoorbeeld de bestseller The Fault in Our Stars. Ook vind ik dat het een best waargebeurd verhaal kan zijn. Je maakt iets ergs mee, je probeert het te verwerken. Iedereen denkt dat je het perfecte leven hebt en de perfecte vrienden en het vriendje. Maar dan merk je door het lezen van het boek dat diep van binnen zelfs Margo problemen heeft en niet perfect is. En over de jongen die helemaal gek van haar is en zelfs al jaren en dan alles opgeeft om haar te zoeken. Het is echt mooi beschreven! Het leest ook niet moeilijk weg, ik deed er ook niet lang over. Ik ben ook zeer benieuwd naar de film!

Mijn cijfer is een 7,5! Echt een aanrader en zeker waard om te lezen! Het is echt een meeslepend verhaal met ook een beetje humor!

Zoals ik al zei is er dus ook een film die zeer binnenkort uit komt. Ik heb het boek gelezen met gedachte dat de hoofdrolspelers Cara Delevingne en Nat Wolff zijn. Dat kwam omdat ik de trailer al had gezien.

De film draait vanaf 30 juli in onze bioscopen!

En het boek kan je bestellen op bijvoorbeeld bol.com

Ken jij het boek en de film al?