Rendez-vous (boek) review

Jullie hebben natuurlijk al kunnen lezen dat ik een aantal summergoals heb! Waaronder het lezen van heel veel boeken. Ik ben al begonnen met een aantal en het lijkt me wel een leuk idee om mijn mening te delen met jullie! Zo weet je of je het boek wel of niet moet uitproberen! En dat is voor mij weer een reden om veel meer boeken te lezen!

Vandaag ga ik het hebben over het boek Rendez-Vous. Ook dit boek is een verfilming net als het Paper Town-boek. Ik ben erg into the verfilmingsboeken haha! Ik dacht trouwens dat Age of Adaline ook een boek verfilming was maar dat is niet het geval. Helaas! Ik had het erg leuk gevonden om het verhaal nog eens te ‘lezen’. Het boek Rendez-Vous is geschreven door Esther Verhoef. Niet een onbekende naam voor de Nederlandse boeken!

Het verhaal:
Simone, een 34-jarige vrouw, verhuist samen met haar man en twee kinderen naar Zuid-Frankrijk. Ze kopen een bouwvallig landhuis om in te kunnnen wonen en een deel ervan te kunnen verhuren als chambres d’hôtes. Terwijl de hectiek van de verbouwing steeds groter wordt, vlucht Simone in een affaire met de aantrekkelijke, twintigjarige Michel. Ze raakt daarbij echter langzaam maar zeker de controle over haar leven kwijt.

Mijn mening:

Ik vind het boek goed geschreven. Het is erg sterk en krachtig. Het is echt beschreven zoals het zou moeten zijn. Zo is Rendez-vous niet alleen een liefdesverhaal maar ook een zenuwslopende thriller! Ik zal niet te veel beschrijven maar er zijn heel veel flashbacks en deja vu’s in het boek waardoor je echt denkt van huh ik wil weten wat er is gebeurd en waarom dit zo is en dat zo is! Daardoor blijf je lezen en blijf je in het verhaal. Het boek deed me bijvoorbeeld ook denken aan de eetclub en de verbouwing. En dan met name de verbouwing omdat het ook het opknappen van een huis is en er komen wat buitenlandse arbeiders op af. Maar dat maakt het zeker niet minder leuk. Ik ben wel fan van zulke boeken omdat het niet eenzijdig is en het blijft je boeien! Ik zou het boek een 8/10 geven! Echt een aanrader als je fan bent van dit genre!

Het leuke is dus dat er ook een film van komt! Ik had de trailer niet van te voren gezien. Dit omdat ik op internet wel las dat er een film van kwam en ik zag het boek online voorbij komen dus ik dacht ik lees eerst het boek en daarna bekijk ik de film wel. Ondertussen heb ik natuurlijk wel de trailer gezien maar ik kan de hoofdrolspelers niet helemaal plaatsen. In mijn idee zien ze er toch iets anders uit. Ik zie gewoon andere mensen voor me! Ik moet de film zelf nog bekijken maar het staat zeker op mijn lijstje en natuurlijk zal ik dan ondertussen vergelijken of het boek samenhangt met de film! Hier heb ik de trailer nog voor je:

De film is al in de bioscoop!

Het boek is onder andere te koop bij bol.com, Zowel als ebook en als gewoon boek.

Ken jij het boek en de film al?