Pawsome tag

Hallo allemaal! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een tag heb gedaan. (in de eerste week van mijn blog alleen) En ik zag toevallig deze tag voorbij komen bij Kelly Caresse. Ik vond het een leuke tag dus ik dacht let’s do this!

Laten we beginnen! Het is dus een tag die eigenlijk is bedacht door de meiden van de Pawsome blog! Het is wel weer is iets anders om iets meer te weten over iemands huisdier. Dus leer mijn katten beter kennen!

1. Hoe veel katten heb je en wat is het ras/de kleur?

Ik heb dus twee katten. Het zijn twee poezen (dus twee vrouwtjes). Ze heten Coco en Minoes en Coco is bijna 3 en Minoes is bijna 4. Het ras is een soort lapjeskat of een huis tuin en keukenkat. Laat ik het zo zeggen dat ze niet echt een ras hebben haha!
2. Sinds wanneer heb je je kat(ten)?

Sinds ze een paar maanden oud zijn en bij hun moeder weg mochten. Coco is ongeveer een jaar ouder dus die hadden we natuurlijk wat eerder. En Minoes ongeveer een jaartje later!

3. Waar komt/komen je kat(ten) vandaan (Cattery)?

Coco is een katje die komt van mijn moedersbaas. Hij had een paar katjes over dus vandaar dat we al snel kozen voor haar. En dus een jaar later hadden we de wens om nog een kat te nemen omdat dat iets gezelliger was voor Coco als we bijvoorbeeld niet thuis zijn. En toen hebben we een aantal asiels bekeken maar de katjes bleken allemaal te schuw te zijn dus na een teleurstelling keken we op Marktplaats en toen zagen we onze kat Minoes waar we eigenlijk gelijk verliefd op waren.
4. Hoe kom je aan de naam/namen van jouw kat(ten)?

Dat weet ik eigenlijk niet meer. Het kwam op dat moment gewoon in ons op en we hebben niet echt een specifieke reden of betekenis met de namen.

038
5. Wat is kenmerkend aan jouw kat(ten)?

Coco is echt een schattig dametje/prinses achtige kat. Ze ligt altijd op de lekkerste plekjes en lang uit. En Minoes is echt zo’n vuilnisbakje. Ze eet werkelijk alles en komt ook gewoon bij je schoot zitten om je eten weg te kapen. Zó verschillend! Echt leuk om te zien dat de karakters zo kunnen verschillen.
6. Welk geluid maakt/maken jouw kat(ten)?

Ze spinnen en miauwen gewoon. Vooral als ik thuis kom en ze blij zijn om me te zien. Maar natuurlijk ook als ze bang zijn of weg willen etc.
7. Heeft/hebben jouw kat(ten) ooit eens een aandoening gehad? Zo ja, welke aandoening en wat is het?

Nee, niet echt alleen mijn ene kat heeft een allergische reactie op vlooien waardoor haar vacht heel dun word. Dat is wel echt zielig!

009

8. Wat zijn de bijnamen van jouw kat(ten)?

Coco noem ik gewoon Coco of soms Cooc, Cocos, Coocs. En Minoes ook gewoon Minoes of Mimi. Meestal Mimi!

9. Heeft/hebben jouw kat(ten) wel eens iets gesloopt?

Ook zo vaak! Vooral Minoes die sloopt echt van alles. Het was ook zo toen Minoes net kwam toen klom ze nog net niet in de gordijnen en Coco kopieerde echt gewoon zowat alles wat ze deed. Echt vervelend want dat zou Coco nooit uit zichzelf doen. Maar Minoes denkt nogsteeds dat de bank en de eetkamerstoelen een krabpaal zijn voor haar. Pff!
10. Zou je nog een kat willen hebben?

Ja hoor maar dat zou ik dan eerder doen als ik op mezelf zou wonen. Dat zou wat makkelijker zijn.

Hebben jullie huisdieren?

xo, Tamara

tamaraeleonora

Je kan me ook volgen op Bloglovin! Maar ook op andere social media:

TWITTER: tamaraeleonora_  (klik hier)

INSTAGRAM: tamaraeleonoraaa (klik hier)

Neem de tag ook over:

1. Hoe veel katten heb je en wat is het ras/de kleur?
2. Sinds wanneer heb je je kat(ten)?
3. Waar komt/komen je kat(ten) vandaan (Cattery)?
4. Hoe kom je aan de naam/namen van jouw kat(ten)?
5. Wat is kenmerkend aan jouw kat(ten)?
6. Welk geluid maakt/maken jouw kat(ten)?
7. Heeft/hebben jouw kat(ten) ooit eens een aandoening gehad? Zo ja, welke aandoening en wat is het?
8. Wat zijn de bijnamen van jouw kat(ten)?
9. Heeft/hebben jouw kat(ten) wel eens iets gesloopt?
10. Zou je nog een kat willen hebben?

Pawsome tag

4 gedachtes over “Pawsome tag

Geef een reactie

