4 boeken review: Ps i love you, Tot de laatste cent, De midlifeclub en naar de sterren

Hallo allemaal! Vandaag heb ik weer een boek review voor jullie. Ik heb op vakantie al best veel boeken gelezen en er waren er een paar die er voor mij echt uitsprongen. Daarom heb ik voor een keer besloten om er meerdere in een review te doen.

Cecilia Ahern – PS i love you

Ik had al wel eens van de titel gehoord. En ik wou het ook wel eens lezen maar ik heb er eigenlijk niet meer naar gekeken en daardoor koos ik er elke keer niet voor als voorkeur. En ik las er ook over dat het een best wel zielig boek was dus ik wachtte op het juiste moment. En dat was dus op vakantie!

Verhaal

Holly en Gerry zijn een jong getrouwd stel. De twee maken vaak grapjes over het feit dat Holly niet zonder Gerry zou kunnen leven. Het idee van ‘De Lijst’ was dan ook eigenlijk als grap bedoeld: als Gerry iets zou overkomen, zou hij een lijst voor Holly achterlaten met dingen die ze zou moeten doen.

Wanneer het noodlot toeslaat en Gerry ongeneeslijk ziek wordt, stort Holly’s wereld in. Een paar maanden na zijn dood besluit ze een mysterieus pakje op te halen bij haar ouders. Gerry blijkt zonder dat ze het wist woord te hebben gehouden, en heeft De Lijst opgesteld. In het pakje bevindt zich, voor iedere maand, een envelop met een opdracht. Het geeft Holly de kracht om verder te gaan, nieuwe uitdagingen aan te gaan en erachter te komen dat liefde nooit verdwijnt maar altijd in je hart blijft bestaan

Mening

Ik vond het boek erg krachtig. Je kan goed de emoties van de personages volgen en je kan je ook goed inleven als zowel meeleven. Ook vind ik het ook goed dat niet heel het boek alleen over het overlijden gaat van Gerry. Bijvoorbeeld ook over Holly die met vriendinnen op vakantie gaat en dat ze een nieuwe baan krijgt. Ik vind het zeker een aanrader en het is zeker ook wel een tranentrekker. Maar ik heb ook genoeg gelachen tijdens het lezen!

PS. Het boek is trouwens ook verfilmd (voor als je niet het geduld hebt om het boek te lezen) én de film staat ook nog is op Netflix. Vanwege mijn goede indruk na het lezen van het boek besloot ik gelijk ook de trailer te kijken maar ik vond het eigenlijk wel jammer dat het personage Holly totaal niet paste bij het idee wat ik had. En dat er best veel belangrijke dingen veranderd zijn en dat vind ik wel een nadeel van boekverfilmingen! Het boek en de film kan je onder andere bestellen bij bol.com 7,5/10

Erin Duffy – Tot de laatste cent

Bij dit boek vond ik de voorkant er wel leuk uit zien en het sprak me op een of andere manier wel aan.

Verhaal

Alex wordt aangenomen bij een van de grootste handelshuizen op Wall Street en komt als vierentwintigjarige in een macho mannenwereld terecht. Dan slaat de beurscrash toe! Blijft Alex? Of moet ze haar hoge hakken uitschoppen en keihard wegrennen? Een blik achter de schermen van de tumultueuze beursvloer, waar dromen en miljarden in een vloek en een zucht kunnen verdampen.

Mening

Ik wist aan het begin niet echt wat ik met het boek aan moest. Het namelijk zo dat ik begon op een middagje en daarna verder las in het vliegtuig. Maar toen ik eenmaal in het verhaal zat merkte ik wel dat ik het boek pakte terwijl ik anders een dutje zou gaan doen in het vliegtuig. Het is best wel vlot geschreven en ik vond de film The wolf of wallstreet een leuke film en best interessant met al die beurs aandelen. Daar gaat dit boek ook best wel over en hoe hard de wereld is. Op een gegeven moment komt ze namelijk te laat op haar werk en daarom laat haar baas haar een grote kaas halen die super duur was. En dat ze dat dan ook zelf moet betalen! Ook dit boek is te verkrijgen op bol.com of andere sites. 7,0/10

book-1558780-1280x960

Karin Belt – de midlifeclub

Bij dit boek had ik verwacht dat het heel erg ging om een club mensen die allemaal kinderen hadden en niet wisten wat ze verder met hun leven moest doen maar dat was in dit boek niet het geval.

Verhaal:

In De midlifeclub, de spannende feelgoodroman van Karin Belt, worstelen vier vrouwen met het feit dat ze ouder worden. Ze naderen de middelbare leeftijd, met alle gevolgen van dien. Wanneer Femke drie nieuwe vriendinnen leert kennen, gaat ze met hen mee op vakantie in de hoop de ondernemende, aantrekkelijke vrouw die ze ooit was terug te vinden. Gaandeweg blijkt dat ze de plaats inneemt van vriendin nummer vier, die altijd meeging, maar spoorloos verdwenen lijkt te zijn. Femke gaat op onderzoek uit naar de waarheid, maar niet iedereen is daar blij mee…

Mening: Het boek is dus echt heel anders dan ik had verwacht. Het verhaal gaat na een tijdje steeds meer op een thriller lijken vooral als ze dingen ontdekken. Ik heb eigenlijk ook niet de samenvatting gelezen omdat ik dus op vakantie was haha! Het is dus wel een apart verhaal en de hobby’s zijn ook heel apart beschreven. Maar het is wel een boek waar je het einde wel van wil weten. Dit boek kan je kopen bij bol.com of in een boekhandel. Ik geef het een 6,5/10

Sophia Kinsella – naar de sterren

Ik ben echt dol op de boeken van shopaholic vergeleken met de film! Ik kan echt genieten van die boeken echt een vermakelijke serie! En er was dus weer een nieuw deel!

Verhaal: Becky Brandon (meisjesnaam Bloomwood) is samen met haar echtgenoot Luke en dochtertje Minnie in Hollywood aangekomen! Hier heeft ze haar hele leven op gewacht. Er is zóveel te zien en te doen. Natuurlijk moet Becky ervoor zorgen dat Minnie op de juiste A-lijst peuterschool terechtkomt. Daar is een…eh…helpende hand voor nodig. Met hart en ziel legt Becky zich toe op haar nieuwe carrière als styliste van de sterren. Nee, dat is géén excuus om te shoppen, zoals Luke denkt. Jammer genoeg is niemand echt onder de indruk van Becky’s frisse stijl. Dan komt de doorbraak.
Becky wordt ingehuurd voor een Hollywood-gala. Maar wie is die superdunne, superblonde heks aan de horizon? Nee, dat kan niet! Het is een oude bekende: Alicia Bitch Billington! Op de rode loper loopt iedereen rood aan – als Shopaholic naar de sterren gaat!

Mening: De schrijfstijl is zoals gewoonlijk leuk! Ik vond het leuk om het boek te lezen en ik kan eigenlijk niet wachten om een nieuw deel te lezen. Het gaat deel dus ook over Hollywood en over beroemd zijn en nieuwe mensen ontmoeten. Ik vind het een aanrader! 7,0/10

Kende jij deze boeken al?

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

2 gedachtes over “4 boeken review: Ps i love you, Tot de laatste cent, De midlifeclub en naar de sterren