Boekreview: Girl online

Hallo allemaal! Vandaag heb ik weer een boek review voor jullie! En dit keer het boek van Zoë. Ik liet al zien in de laatste My life as Tamara dat ik het boek aan het lezen was en er werd door jullie al gevraagd naar mijn mening! Vandaar mijn mening over het boek!

Misschien kennen jullie het boek al wel. Zoella die bekend is van Youtube (klik en klik) heeft een tijdje geleden dus een boek geschreven. Ik kende haar nog niet zo heel lang, ik denk dat ik haar een jaartje geleden heb ontdekt en daarna er achter kwam dat ze een boek had. En ook dat haar vriend Alfie een boek had (inmiddels twee). Ik keek een tijdje geleden op bol.com en toen zag ik dat ze korting hadden als je drie boeken zou kopen. Ik heb dus het boek van Zoella gekocht en het boek van Alfie en nog een wreck this journal boek. Maar die andere twee bespreek ik een andere keer dus!

Er was volgens mij trouwens een soort ophef, eind vorig jaar. Over in hoe verre Zoella het boek zelf heeft geschreven. Want toen ik het boek had besteld en het boek googelde kwam ik op een artikel uit waarin stond dat ze eind December heeft toegegeven dat ze het boek niet zelf heeft geschreven. Ze heeft wel de personages en het verhaal zelf bedacht. Er stond ook dat ze een schrijfster hebben ingehuurd om het verhaal binnen zes weken te schrijven. Ik vind het niet heel erg uitmakend ofzo maar misschien zou die schrijver/schrijfster misschien ook meer credits moeten krijgen. Als je dat artikel trouwens nog wil lezen kan je hem hier vinden.

Verhaal:

De 15-jarige, onzekere Penny schrijft in haar anonieme blog over alles wat haar bezighoudt. Haar volgers leven hartstochtelijk met haar mee, maar alleen haar beste vriend Elliot weet dat zij Girl Online is. Als ze met kerst met haar ouders naar New York gaat, ontmoet Penny de gitaarspelende Noah. Ze beleven een superromantische week samen, maar terug in Engeland ontdekt Penny dat Noah iets heel belangrijks heeft verzwegen. Luchtig girl-meets-boy verhaal met ingrediënten waar jonge meiden van zullen smullen: een klunzige, schattige hoofdpersoon met een excentrieke beste vriend, een ultieme dreamboy die de meest romantische uitstapjes verzint, en een hoop misverstanden die leiden tot een romantisch happy end. Dat de tekst onevenwichtig is en de verhaallijn voorspelbaar, mag de pret niet drukken. Debuut van de 24-jarige bekende vlogger Zoella, die op YouTube miljoenen volgers heeft. Er ontstond controverse rondom deze uitgave omdat pas later bekend werd dat Zoe het niet zelf, maar met een ghostwriter geschreven had. Een lekkere feelgoodroman voor meiden vanaf ca. 13 jaar.

20150730_185118

Mening:

Ik vind het boek heel leuk. Het is echt zo’n tienerboek maar zoals ze hier boven beschreven ook wel echt een feelgoodroman. Het leest heel lekker weg en je hebt echt niet het gevoel dat het gaat vervelen of dat je er moeilijk doorheen komt. Het is ook best wel herkenbaar vooral omdat haar beste vriendin sinds een jaar echt een bitch is geworden en Penny helemaal slecht behandeld en alles doorverteld. We kennen vast wel allemaal iemand die in het verleden dat ooit heeft gedaan. Al met al vind ik het boek echt een aanrader. Ik merkte tijdens het lezen dat ik bijvoorbeeld bij bladzijde 20 was en een kwartier/halfuur later had ik gewoon 50 bladzijde verder gelezen! Ook heeft het boek echt superveel bladzijdes. Rond de 300/400 bladzijde. En ik las het boek ook in het engels door mijn bestelling! Ik geef het boek een 7,5/10!

Je kunt het boek kopen op bol.com daar is de hardcover 16,99 en het ebook 7,99.

Wat vind jij van het boek?

xo, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter 

Boekreview: Girl online

Geef een reactie

