Recept: crispy rice treats

Hallo allemaal! Ik heb vandaag een recept voor jullie en niet zomaar een recept namelijk die van crispy rice chocolade! Als je benieuwd bent naar wat het is moet je zeker even verder lezen!

Mijn oom en zijn vriendin hebben dit een keer gemaakt en toen meegenomen. Want crispy rice is eigenlijk gewoon de ontbijtgranen soort van het merk Kellogs. Hun hadden het gemaakt met witte chocolade erover heen en het was zo lekker! Een paar maanden gingen voorbij en ik was er niet meer zo bezig mee. Maar toen zag ik op Kylie Jenner’s Snapchat dat ze het ook een keer had gemaakt. Toen dacht ik ooh dat is leuk om na mijn vakantie te proberen! En daar hield ik mij aan. Ik begon te googelen naar recepten in het Nederlands want die waren er nog niet echt. Al vond ik wel dit recept van zoetezitten.nl en dat recept heb ik dan ook aangehouden!

Ingrediënten 

DSC08639

DSC08640DSC08641

  • 210 gram (6 cups) Rice krispies

  • 265 gram Marshmallows

  • 60 gram boter

 Het vinden van boter is natuurlijk zeer makkelijk en de Marshmallows heb ik bij de jumbo op de buitenlandse keuken afdeling gevonden. Maar de Rice krispies waren echt bijna onvindbaar! Ik ben in mijn stad eerst naar de Jumbo gegaan, daar hadden ze niks waar het op leek, daarna ben ik naar de Albert Heijn gegaan en daar vond ik het ook niet en toen probeerde ik de Coop en daar hadden ze dus deze soort wat er meest op leek!

Bereiding:

DSC08644

1 Eerst begin je met het ‘knippen’ van de Marshmallows. Dat doe je in een kleine stukjes en dat zorgt ervoor dat de marshmallows sneller smelten in de pan.

DSC08645

Ik kreeg dan deze kom met kleine stukjes (het kan trouwens ook nog kleiner!)

2. Vervolgens vet je een schaal in met boter. Dit doe je omdat je dan na afloop het mengsel er makkelijk uit kan halen!

DSC08646

3. Je pakt dan een pan die een goede anti-baklaag heeft omdat het mengsel anders erg blijft plakken! Dat wil je niet! En daar doe je de boter in en die laat je smelten

4. Vervolgens doe je als de boter gesmolten is de marshmallows erbij en dat laat je smelten tot het een vloeibaar iets word.

DSC08647 DSC08649

5. Als de marshmallows volledig gesmolten zijn haal je ze van het vuur. Dat lukt bij mij niet want op een of andere manier ging het na bovenstaande foto aan de onderkant al een beetje verbranden dus ik besloot om het eerder van het vuur te halen.

DSC08650

6 Vervolgens voeg je de ontbijtgranen toe. Het lijkt net of het er heel veel zijn en dat is ook wel zo maar dat komt later wel goed! Je moet vervolgens alles door elkaar mengen en dan ontstond er bij mij een soort dradeneffect. Maar dat maakt niet erg uit!

DSC08651

7. Daarna doe je het in de ingevette schaal, laagje bakpapier er tussen voor de zekerheid, en dat laat je afkoelen. Ik liet het ongeveer een half uur zo staan.

DSC08674 DSC08675 DSC08676

8. Dan zijn je crispy rice af! Het is daarna hard geworden en dan kan je het bijvoorbeeld in stukken snijden zoals ik deed.

Het smaakte erg lekker! Wel heel zoet! Maar het leek op het baksel van mijn oom! En het is super hard geworden wat ik in eerste instantie niet had verwacht. Dat vind ik het enige nadeel, omdat ik natuurlijk niet het echte spul had moest ik even zelf bedenken wat ik moest doen en of het er goed uit zag want ik dacht eerst wat zijn die draden en word het allemaal nog wel hard, maar het is al met al goed gekomen en het is echt een leuk recept om een keer te maken!

Klinkt het lekker of hou je niet zo van zoete dingen?

xo, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

Recept: crispy rice treats

7 gedachtes over “Recept: crispy rice treats

  1. Het ziet er zooooo lekker uit! Ik heb het altijd al eens willen proberen, zo’n crispy rice treat. Misschien moet ik gewoon dit weekend eens jouw receptje uittesten. Bedankt voor het leuke idee 😀 xoxo

    Like

Geef een reactie

