SURINAME DAG #1 Vertrek

Hallo allemaal! Ik ben voor een paar maanden stage in het buitenland en het lijkt me leuk om mijn belevenissen te delen! Zo kan je een kijkje nemen in mijn leven! En we beginnen vandaag met de eerste dag!

Het is 17 Augustus rond een uur of zeven s’ochtends en de wekker gaat. Ik neem snel een douche en bereid me mentaal alvast voor op de reis. Ik zet mijn telefoon aan (want die heb ik s’nachts altijd uitstaan in verband met afleiding) en ik krijg ineens een smsje.

Mijn vlucht zou dus om 11:15 zijn en daarvoor zouden we half 9 weg moeten gaan vandaar dat we al 7 uur op staan. En toen kreeg ik dus een smsje dat de vluchttijd veranderd was. Ik was wel blij dat KLM het nog even doorgaf. Maar het was dus zo dat ik pas om 14:30 zou vliegen. Zoals je hier kon zien.

Screenshot_2015-08-17-07-17-22

Snapchat-4323715850438213721

Maar ik werd dus gebracht door mijn moeder en nicht dus die moest ik snel ook op de hoogte stellen. En mijn moeder moest gewoon naar het werk dus ging ze s’ochtends maar gewoon naar het werk. En dus had ik nog van ongeveer 8 uur tot half 12 een beetje om rustig te zitten.

Wat ik natuurlijk helemaal niet verwacht had en wat niet op de planning stond. En mijn koffer en trolly moesten natuurlijk klaar staan voor vertrek dus ik kon ook niet van alles er uit halen. Dus toen ben ik maar op de bank gaan zitten/liggen met een dekentje. Aangezien het weer niet super was.

Snapchat-374119069646075831520150817_112020

Dus toen ging ik mijn nagels maar even lakken. En een beetje zappen tussen verschillende zenders. Switchen naar TLC en dan weer naar kookprogramma’s en Nickelodeon. Ondertussen laad ik mijn telefoon op voor tijdens de vlucht want ik vind het wel fijn om voor het vliegen nog een volle batterij te hebben.

Snapchat-5588470649818144327 Snapchat--6313562452960419049

Het weer was ook niet echt om naar huis te schrijven. Het was 18 graden en best wel koud! Ik hield alles simpel aangezien ik best een tijdje in het vliegtuig moest zitten.

20150817_111750 20150817_111825

Outfitje voor in het vliegtuig. Ik hou er van om lekker iets comfi’s aan te doen dus gewoon een hempje met een wijd zittende broek en mijn nieuwe allstars schoenen waar ik echt heel blij mee ben! Ze zitten erg lekker, niet te los!

20150817_112003

En ik nam voor in het vliegtuig ook nog een vest mee.  En aangezien het in Nederland totaal niet tof weer was gebruikte ik die ook voor jas naar Schiphol toe!

Daarna wachtte ik op het moment dat mijn moeder thuis kwam van haar werk en tot mijn nicht kwam en daarna vertrokken we naar Schiphol toe! We gingen ongeveer kwart voor 12 weg en rond half 1 waren we gearriveerd!

20150817_120241

Ik vloog dus met KLM en mijn moeder vond het niet zo fijn dat ik als 17-jarige in mijn eentje ging reizen.  Ze vond het zo gezegd wat veiliger voor haar om te weten dat alles goed ging. Daarom had ze een soort begeleider ingehuurd, die brengt je dan overal naar toe en dan word je overal ook opgehaald.

We dachten eerst is het nog wel nodig want als je dan op Schiphol aan komt moet je dus eerst naar een balie want anders kan je niet je boardingpass bij een zelfscanner halen. Maar dat kon gelukkig ook gewoon bij de incheck balie. Natuurlijk moest er dan ook een hoop ondertekend worden dat ik meegegeven mocht worden. En ik kreeg een soort tasje waar je al je spullen in moest doen en waar je op moest schrijven hoe je heet en welke talen je spreekt. Het is natuurlijk eigenlijk bedoelt voor jongere kinderen maar goed. Daarna moesten we de begeleiding nog betalen en daarna moest je langs de incheckbalie’s naar een stukje met stoelen en soort assistentie. Daar moest ik alles laten zien en toen vertelde ze dat ik daar even een half uurtje moest blijven zitten en dan zou mijn begeleider van zelf komen.

Dus toen zaten we daar en op een gegeven moment kwam er een jongen die dus de begeleider was. Maar we moesten nog twee invaliden mensen ophalen dus we moesten best wel snel gaan. Dus toen namen we afscheid en daarna vertrokken via allemaal binnendoorse weggetjes naar de gate. We moesten natuurlijk ook door de controle heen en daarvoor werd ook gewoon een hekje opengemaakt dus ik voelde me wel erg luxe! En ook bij de paspoortencontrole stond al een lange rij en daar mocht ik ook gewoon ‘vooraan dringen’. Toen gingen we trouwens langs het nieuwe gedeelte van schiphol en dat zag er erg mooi uit! De jongen die mij begeleidde vertelde dat hij stage loopt bij Schiphol en dat het best moeilijk was om alles uit elkaar te houden, vooral als je net begint.

IMG-20150817-WA0002

Vervolgens gingen we in een golfkarretje (jaja) op weg naar de Gate. Echt leuk om daar in te zitten en erg luxe! Het was erg druk op Schiphol, nouja eigenlijk zoals gewoonlijk. En daarna hebben we nog even de andere twee mensen opgehaald en het boarden was rond kwart voor 2 en toen we bij de gate aankwamen was het al 10 voor 2 dus we waren goed op tijd, hoefde nauwelijks te wachten. Daarna mochten we ook bij de gate voordringen op de rest van de mensen wat best wel erg was haha! En daarna werd ik tot aan het vliegtuig geholpen en daarna nam de stewardess de taak over. Die zei dat ik alarm moest slaan als er iets was of als ik me niet goed voelde. Dat voelde wel handig. En ook kwam ze onder wel af en toe kijken.

De vlucht

20150817_141138

Ik zat naast hele aardige mensen. Een man die in Nederland op vakantie was geweest met zijn gezin en nu alvast terug ging om te werken. Ook had hij verschillende Europese landen snel bezocht. Hij was erg aardig en behulpzaam! En ook zat er een vrouw die onverwachts snel met het vliegtuig mee moest door familie omstandigheden.

De vlucht verliep goed, er was weinig turbelentie en ik heb een aantal films gekeken. Ik had er al een aantal gezien dus vandaar dat ik niet alles helemaal heb afgekeken. Zo heb ik onder andere deze films gezien: Surprise (helemaal af), The great gatsby (1/4), Jack besteld een broertje (1/4), een aflevering van The fresh prince of bel air.

Het eten

Eerst kregen we te drinken en een zakje nootjes en daarna een warme tissue om alles schoon te maken.

Snapchat-2903278940714593779

De eerste echte maaltijd die we kregen bestond uit bovenstaande. Kip met rijst, een soort zure salade, een broodje met boter en kaas, een cracker en een heeel zoet toetje. Met een flesje water! Ik weet niet wat het is de laatste tijd maar ik kan veel minder op dan vroeger. Ik begon bijvoorbeeld bij de kip met rijst en ik at eerst de kip op en bij de helft van de rijst zat ik eigenlijk al vol. Dus ik nam niet te veel van alles!

Snapchat--6511736587325069680

Daarna kreeg je natuurlijk weer paar rondes met drinken en dingen die je kon kopen enzovoort. En daarna kregen we een ijsje en een water bakje! Lekker verfrissend!

Snapchat-5876336793594654274

Ik vond het daar ineens ruiken naar roti met kip en toen even later krijgen we dus deze maaltijd! Wat je ziet is dus een roti kip rol (vegetarische geloof ik? Of bereid met betere vrij lopende kip), een soort huzarensalade en een fruitsalade met ananas en appel. En een flesje water natuurlijk!

Snapchat--5293204142271504353

Ongeveer twee uur voor de landing kwam de stewardess die ik eerder had ontmoet naar mij toe en vertelde dat er nog twee plekken over waren bij Economy  Comfort (met meer plek en beenruimte). Het vliegtuig was namelijk niet helemaal vol. En ze vertelde dat het dan makkelijker was om als een van de eerste uit het vliegtuig te stappen. Dus ik moest met mijn spulletjes naar de Economy Comfort en ik had gewoon twee stoelen voor mij alleen! Het zat echt zo lekker daar! Veel meer beenruimte en plek echt top!

 En daar at ik dus ook mijn laatste maaltijd op.

Omdat ik ineens mijn hebben en houwen moest pakken moest ik dus ook mijn film afkappen en toen had ik die dus niet op mijn nieuwe plek opgestart. En toen begon ik maar lekker in een grazia te lezen en met muziek op een beetje te slapen, wat wel moeilijk was. En toen om 17:50 waren we geland. Het ging eigenlijk best snel, ik staarde vooruit en we waren ineens op de grond! Dus toen haalde ik mijn trolly uit het luik en toen begaf ik me naar de uitgang waar iemand stond om me op te vangen en verder te brengen.

20150817_180534

Dag vliegtuigje!

Toen bracht de mevrouw me bij de douane en daar gaf ze weer via een zijweggetje mijn paspoort etc aan de ‘douane’. Grappig feitje is dat als je daar normaal komt je meestal wel 1 tot 1,5 in de rij staat en ik was er binnen 5 minuten door heen!

Snapchat-7832002907239037011 Snapchat-4227684038851061177

Vervolgens gingen we naar de bagage band (waar nog bijna niemand was!) en de vrouw ging naar haar kantoortje en ik moest maar komen als ik klaar was. En nog binnen 10 minuten kwam mijn koffer dus binnen!  En dat was wel echt lekker! Dus twintig minuten na het landen stond ik al buiten en werd ik overgedragen! Super handig!

Dus toen gingen we op weg en aangezien het nog een uur rijden was naar Paramaribo en het verkeer helemaal vast stond hebben we er zeker wel 1,5 over gedaan! Daarna nog even wat halen in de supermarkt omdat mijn vader nog niks gegeten had (ondertussen al kwart voor 8). En daarna ging ik even op de bank liggen en tot rust komen en natuurlijk ontdekken hoe netflix hier er uit ziet!

En mijn vader heeft een soort verbinding met google Chrome en apps dus ik kon gewoon mijn Youtube filmpjes op heel groot scherm kijken en Netflix dus ook! Score!

20150817_210546

En daarna ging ik door het tijdverschil van 5 uur, op tijd naar bed (rond 10uur ongeveer).

Tot het volgende verslagje!

xo, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

SURINAME DAG #1 Vertrek

4 gedachtes over “SURINAME DAG #1 Vertrek

Geef een reactie

