SURINAME DAG #4 ONTBIJTEN IN DE STAD EN PECH HEBBEN

image

Hallo allemaal! Dit is het verslagje van de vierde dag waar ik iets meer heb beleefd!


Deze dag was iets drukker dan de afgelopen dagen. Dat komt natuurlijk hoelanger je er bent, hoe meer je gewend raakt en aan de tijd went. Fijn!

Deze dag (donderdag) begon met best vroeg op staan. Het was namelijk zo dat mijn vader een aantal dingen voor zijn werk moest afmaken en inleveren. Ik werd rond half 9 wakker en daarna was ik van plan om nog even het derde verslagje te maken en publiceren in verband met tijdverschil maar helaas liep mijn laptop vast en besloot daarna niks meer te doen. Batterij er ook uitgehaald maar dat mocht allemaal niet baten en we moesten weg dus ik liet het maar even zitten.

Vervolgens gingen we naar het kantoor wat niet heel ver is met de auto. Even weer kennis gemaakt met iedereen en toen bleek hij iets vergeten te zijn dus we moesten weer heen en weer!

Toen ik een tijdje gezeten en gewacht had, gingen we op pad om ontbijt te halen. Het was ondertussen al rond elven.
We gingen naar het centrum maar het was nog aardig moeilijk om een plekje te scoren. We besloten dan ook om de auto wat verder weg te zetten en om er 10 minuutjes naar toe te lopen. Daar in de stad zit een soort koffietentje genaamd Rituals (het heeft wel iets weg van Starbucks)

image

Ik had trek in lekkere koude koffie (soort van frappucino dus voor de Starbucks kenners) en ik besloot om het koekje erbij wat ‘gezonder’ te houden namelijk een oatmeal koekje. Die zijn zo lekker!
Mijn vader daar in tegen had trek in een stuk witte chocolade taart!

image

Wat zouden jullie nemen? (Ik moest het bonnetje erbij fotograferen van hem omdat het zo ‘duur’ was. Het stukje taart was 14 srd wat neer komt op ongeveer 4 euro)

image

Ook gingen we dus voor het ontbijt wat erg lekker was. Maar na een paar hapjes van het koekje en van mijn ciabatta broodje zat ik al aardig vol. Ik had een ciabatta met cream cheese en zalm, wat erg lekker en machtig was! En mijn vader had bacon met kaas. We besloten om ieder een broodje af te staan zodat je ze allebei kon proeven. Maar ik had dus een broodje voor de helft op en nog een broodje over dus die namen we mee in een zakje!

Daarna gingen we een beetje wandelen naar bijvoorbeeld een boekenwinkel waar heel veel Nederlandse boeken lagen, erg leuk om te zien! En ook de Nederlandse tijdschriften zoals de Linda meiden etc! Maar daar hebben we alleen een schrijfblok gehaald!

We gingen daarna verder lopen naar een vriend die bij een hotel werkt maar die was helaas niet aanwezig dus toen gingen we daar even zitten om een watertje te drinken.

En daarna gingen we nog even naar een soort V&D (Kerpalani) om een lamp uit te zoeken en daar zag ik super leuke zwembadjes! Super lekker voor in de tuin!!

We vervolgden onze reis terug naar huis en besloten om een beetje te chillen. We probeerden ook nog om de laptop te fixen. Niks hielp dus daarna besloten we om hem weg te brengen aangezien ik het voor school nodig heb. De man van de computerzaak testte het maar het was moeilijk en hij gaf aan dat het bijna een verloren zaak was. We vroegen of het voor maandag klaar kon zijn maar dat ging helaas niet lukken. Als er dingen aangepast moesten worden dan kon het wel twee weken duren en best duur worden dus we houden hoop. Het was iets wat hij nog nooit had gezien maargoed.

Vervolgens aten we wat thuis en deden niet echt iets, ik keek de documentaire van Bruce/Caitlyn Jenner want we hebben een Amerikaanse zender genaamd E! (Woehoe blij). S’avonds had ik afgesproken met andere stagiaires en de stagebegeleiders. We hebben even wat gedronken maar het weer was echt verschrikkelijk! Regen en onweer! En de lounge waar we zaten was helemaal leeg en we moesten op een soort dakterras zitten want binnen was de airco te koud. En alles was natuurlijk nat buiten. En de drankjes waren niet top haha. Ik lag om 12uur in bed want ik moest de volgende dag vroeg op maar dat lees je als het goed is morgen!
Liefs, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

SURINAME DAG #4 ONTBIJTEN IN DE STAD EN PECH HEBBEN

Een gedachte over “SURINAME DAG #4 ONTBIJTEN IN DE STAD EN PECH HEBBEN

Geef een reactie

