SURINAME DAG #6 Werken aan stage en filmpje kijken

wpid-snapchat-2564480846300765140.jpg

Hallo allemaal! Het is weer tijd voor een nieuwe dag! Dit was mijn zaterdag!

Ik begon de dag lekker lui. Ik had niet echt zin om iets te gaan doen en aangezien ik nog steeds redelijk vroeg wakker word (lees: rond half 8). Dus ik besloot om nog even lekker te blijven liggen en een beetje wakker te worden en op mijn telefoon te kijken, dus een beetje social media checken.

Daarna besloot ik om gewoon even in de woonkamer te zitten en een beetje te relaxen. We luisteren s’ochtends namelijk naar de radio om Surinaams nieuws te volgen. Het is wel grappig want ondertussen ken ik alle reclame liedjes uit mijn hoofd. Die liedjes worden dan de hele tijd afgespeeld en dat zijn dan meestal van die reclames over schoenen, evenementen, energiedrankjes enzovoort.

Ik kreeg het idee om toch even wat te gaan doen en dan namelijk het dagelijkse verslagje te maken van afgelopen vrijdag. Ik doe dit gewoon een dagje van te voren en nu bijvoorbeeld dit keer de avond van te voren. Maar dit ligt natuurlijk helemaal aan hoe mijn planning is, of ik tijd heb of ik niet te moe ben. Want ik moet nog even kijken hoe ik dat ga indelen met bijvoorbeeld stage. Want eer dat ik dan thuis kom op een dag is het namelijk al 5 uur later in Nederland. Maar goed!

Ook was er een voetbal wedstrijd op tv en ik besloot even mee te kijken voor de gein. Ik ben niet echt een voetbalfan, eigenlijk totaal niet maar ik keek mee om intresse te tonen! Het was geloof ik een wedstrijd van New Castle tegen Manchester United. Bij New Castle denk ik gelijk al aan die te foute serie Geordie Shore van MTV.

Toen mijn verslagje af was en de voetbal wedstrijd ook bleef ik nog even hangen maar toen ik op de klok was het alweer 11:20 en ik had om 12 uur weer een soort werk afspraak met mijn stagebegeleiders en mede-collega’s. Dus ik moest opschieten. Gelukkig kan je met dit weer niet echt je gezicht vol plamuren dus dat scheelt en daardoor kan je al in een kwartiertje ready to go zijn!

Daarna gingen we dus onderweg naar die werkafspraak. We hadden een aantal opdrachten die we moesten bekijken en ook een soort quizje wat we over Suriname moesten doen. Hier zie je een voorbeeld van de vragen.

wpid-screenshot_2015-08-22-12-16-58.png

Ik vond het nog best moeilijk om alles te vinden want het is niet iets waar je een twee drie aan denkt bij het bezoeken op vakantie of je moet net de gelegenheid treffen. Het waren dus 21 vragen en ik kon niet alles gelijk vinden en ik moest alles op mijn telefoon opzoeken (nog steeds een kapotte laptop zucht). Dus dat duurde wel even maar dat maakte mij niet uit! We kwamen er toevallig achter dat een van mijn stagebegeleider mijn opa van vroeger kende. Wat een klein wereldje!

Ook was het ondertussen tijd om iets te eten. We hadden van te voren afgesproken dat we s’middags naderhand zouden koken. Maar mijn mede collega’s gingen wel lunchen en aangezien ik daar toch zat en ook nog wel even bleef zitten kon ik net zo goed ook even mee eten! En dan kon ik gewoon mijn avondeten om wisselen met mijn lunch.

wpid-20150822_135800.jpg

En dit was dus mijn lunch/avondeten. Rijst met kousebandjes, pom (als je het niet kent, moet je het even googelen het is een soort ovenschotel gerecht) en kip! En het is eigenlijk een van mijn lievelingsgerechten hier!

Dus daarna hebben we nog even verder gewerkt en gekletst en daarna gingen we terug naar huis. Ik heb toen nog even andere blogs gelezen en social media bij gehouden en Youtube filmpjes gekeken want soms heb ik een hele lijst die ik nog wil zien.

Mijn vader had ook de behoefte om te slapen/relaxen en dus rond 8 uur besloten we om een filmpje te kijken en ik ging ook even wat eten aangezien het al weer een tijdje geleden was dat ik iets gegeten had.

wpid-wp-1440295357988.jpeg

En nu ik dit schrijf is het de avond en ben ik dit aan het schrijven. En ondertussen kijk ik via een Chromecast, super handig en tof, vlogs en filmpjes van Youtube terug maar eigenlijk kan je gewoon alles doen als je het maar via Google Chrome doet. Dus ook gewoon websites en via de laptop. Super handig! Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen als ik terug in Nederland ben. Maar wie weet!

Nu ga ik misschien nog even verder met een blogpost maar het is al 23:46 dus opzich best wel laat maar ik heb het super heet dus misschien neem ik zo een douche. Moet ik nog even bedenken!

Fijne zondag! En oja, ik wou afgelopen week nog een My life as Tamara online zetten en ik was ook al bezig met het bijna maken maar toen ging mijn laptop dus kapot en die is voorlopig (waarschijnlijk) nog weg.. Dus ik heb geen idee of die er nog gaat komen. En ik ga voorlopig geen My life as Tamara  maken want nu maak ik eigenlijk dagelijks iets van mijn belevenissen en ik heb het gevoel dat het anders dubbel op word.

Laat vooral een reactie achter! Vind ik leuk!

Liefs, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

SURINAME DAG #6 Werken aan stage en filmpje kijken

Een gedachte over “SURINAME DAG #6 Werken aan stage en filmpje kijken

Geef een reactie

