SURINAME DAG #6 Chillen in Para

wpid-20150823_132158.jpg

Hallo allemaal! Het is weer tijd voor een nieuw verslagje. Als je verder klikt lees je wat ik deze zondag heb gedaan en zie je wat mooie sfeerfoto’s!

Ik ging de afgelopen avond toch wel wat later naar bed dan als gepland. Ik wist namelijk dat ik vroeg op moest maar ik besloot toch om 1 uur naar bed te gaan. Dit kwam met name ook doordat ik nog bezig was met het vorige verslagje en nog wat Youtube filmpjes. Mijn vader was ook even ‘uit’ en die kwam rond 2 uur thuis dus ik was eigenlijk nog wel wakker en toen kwamen we er achter dat de ventilator er mee was gekapt dus dat was een super warme nacht! Mijn vader had een aantal dingen in de slaapkamer waar ik dus lag liggen die die nodig had en daardoor werd ik dus ook weer even wakker. Gelukkig kon ik daarna wel snel in slaap komen maar ik werd al wel rond 7 uur wakker. Ik voelde me nog super moe maar ik keek even een uurtje op social media en daarna besloot ik nog even om te slapen. Dus werd ik rond 10en wakker en werd ik ook een soort wakker gemaakt.

We zouden namelijk rond 10 uur vertrekken naar een buitenhuisje, een huisje buiten de stad dus. Dat lukte eenmaal niet meer maar ik was natuurlijk nog super moe van de relatief korte nacht (voor mijn doen). Dus ik moest snel even douchen (met tegenzin) en vlug ontbijten en alles zodat we rond 11 uur toch konden vertrekken.

Al moesten we wel wat dingen doen voordat we echt op weg konden naar de plek. Zo moesten we een aantal frisdrank flessen kopen en twee zakken ijs om het koel te houden. En we moesten geld wisselen en een paar keer tanken. En er ging nog een kennis/ een vriendin van mijn vader mee en die woont best ver van ons plekje vandaan dus die moesten we ook nog eventjes halen. Daarna gingen we op pad en ik vind het altijd een stuk vanuit de stad! Je kan het denk ik vergelijken met Den Haag naar Utrecht ofzo. Of naar Amsterdam.

Het was een soort huisje van een ziekenhuisbedrijf maar ik was er nog nooit geweest maar de rest wel. Ze konden het alleen niet zo heel goed meer vinden en daardoor waren we steeds een beetje verdwaald. Dus rond een uur kwamen we aan. Kan je nagaan dat we dan al 2 uur onderweg waren geweest!

Bij het huisje en bij het water hebben we lekker gezeten en relaxt tot ongeveer 5 uur. Er waren vrienden van mijn vader en daar weer kinderen van etc. Best leuk! En ook werd er eten gemaakt; zelf gemaakte saoto soep (super lekker!) en later Moksi Alesi. Ik zal hieronder de foto’s maken. Het is wel met mijn Samsung Galaxy S2 Plus gemaakt want ik was mijn camera vergeten (helaas). Maar ik vind dat de plaatjes er nog wel mee door kunnen gaan toch? We zijn er dus lang gebleven, ik heb trouwens het meeste van de tijd een boek gelezen want het is echt zo stil en relaxt daar, je hebt geen wifi niks. Maar toen we rond half 7 thuis kwamen waren we helemaal kapot en nu typ ik dit en kijken we zo nog even een film af waar we net mee begonnen waren, een soort volwassenanimatie van Roodkapje. Klinkt raar maar tot nu toe is het leuk!

wpid-20150823_130440.jpgwpid-20150823_153516.jpgwpid-20150823_153420.jpgwpid-20150823_131053.jpgwpid-20150823_131112.jpgwpid-20150823_131119.jpgwpid-20150823_132136.jpgwpid-20150823_153420.jpgwpid-20150823_153441.jpgwpid-20150823_153518.jpgwpid-20150823_153651.jpgwpid-20150823_145101.jpgwpid-20150823_185417.jpg

Dat laatste gerechtje lijkt net ontbijt granen van ver af haha! Maar dat is dus rijst met kip en soort erwtjes. Best lekker maar ik vond het wel droog en daardoor kreeg ik veeel dorst!

Fijne maandag!

Liefs, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

SURINAME DAG #6 Chillen in Para

Een gedachte over “SURINAME DAG #6 Chillen in Para

Geef een reactie

