SURINAME DAG #14 Druk dagje

image

Hallo allemaal! Het is weer tijd voor het verslagje van gister (zondag). Het was een best wel druk dagje. Benieuwd naar wat ik heb gedaan? Lees dan verder!

Ik was de vorige avond niet al te vroeg naar bed gegaan want het was immers zaterdagavond. Laten we zeggen rond half 12. Ik werd wel de ochtend heel vroeg wakker en dat vond ik wel stom. Ik werd rond 9 uur wakker met het idee dat het 11 uur was maar helaas haha!

Toen was het tijd om de was te doen en daar hebben we eigenlijk de ochtend aan besteed. Ook ging ik natuurlijk weer verder met het lezen van blogs en het bekijken van mijn dagelijkse Youtube filmpjes want elke dag word de lijst alleen maar langer.

Rond half 12 besloten we na het ontbijt dat het wel tijd was om een paar dingen te halen. Zo haalden we ongeveer wasmiddel, tussendoortjes voor door de weeks en lekker koekjes die je hier onder nog ziet. Maar toen besloten we dat het misschien ook wel leuk is als we naar de markt zouden gaan en zo gezegt zo gedaan.

Al was er niet zo heel veel te beleven op de markt helaas. We liepen even leuk een rondje maar al snel hadden we het gezien. Mijn vader had niet zo zin om te koken dus daarom waren we van plan om eten te halen. We gingen dus op zoek naar een leuk restaurantje waar je eten kon afhalen. Maar het was Zondag dus die was dicht.

We hadden trek in Pindasoep dus we wilde er wel voor gaan. We gingen nog een paar andere restaurantjes langs maar ook die waren allemaal dicht want het was ZONDAG. Ook gingen we even langs de sportvereniging maar nee die hadden geen soep. Toen besloten we om weer even naar huis te gaan om te relaxen en beetje niks te doen. (voetbal kijken)

Daarna moesten we nog op stap want we hadden nog geen eten en ik had nog een paar dingetjes dringend nodig. Dus we gingen naar een etentje op zoek die we in de krant zagen maar nee de soep was op dus die hadden alleen bruine bonen. Maar mijn vader mag geen bruine bonen dus dat werd het niet. Dus we reden gewoon even langer door en toen vonden we eindelijk wat! Chinese tayerblad soep en Snert. Haha ja snert! En daar zat dan zoutvlees en varken in ofzo.

We moesten verder de stad in maar het was heerlijk rustig door de zondag. We gingen eerst naar een kledingzaakje genaamd Djogo want ik had blousjes nodig als reserve. Vond ik eindelijk een leuk wit bloesje die ik wou passen mocht ik niet de witte kleur passen. Dus ik moest een gele kleur over mijn outfit aan en het leek net of ik op safari ging haha!

Er waren al een paar draadjes los aan het gaan van het shirt dus dat werd niks. Snel te winkel verlaten en op naar Kirpalani! Daar hadden ze genoeg keus maar niet allemaal in mijn maat of de mouwen waren lang en daar had ik helemaal geen zin in. We hebben daar een blousje gescoord en sokken omdat mijn sokjes te kort zijn en daardoor mijn huid schuurt tegen mijn schoenen. De mevrouw daar wees ons wel door naar de andere vestiging en daar hebben we nog twee andere soort bloesjes van het zelfde soort gevonden. Gelukkig!

Het was al half 4 en we hadden al een tijdje niks meer gegeten en gedronken dus ik voelde me een beetje flauwtjes worden. Dus dat werd schaafijs! Lekker!

Thuis aangekomen hebben we gegeten maar ook dit keer kon ik niet veel op. Maar ik vond het toch niet super lekker ofzo haha. Ik relaxte een beetje en maakte het huis schoon. Ook proefde ik de koekjes met m&m’s ofzo er in. Ze waren erg lekker! Daarna ook lekker relaxt want ik had wat last van mijn voeten van de zumba (oeps). Ik keek de aflevering van Linda’s zomerweek af. De aflevering met Yolanthe & Wesley. Vond het erg interessant. En nu ik dit schrijf is het 08:39. En ik wacht tot VMA’s begint! Nog even douchen en daarna tijd om te kijken en slapen. VMA is trouwens Video Music Awards. In Amerika en elk jaar weer erg leuk!! (een kennis is trouwens aan het proberen om koekjes te bakken ben benieuwd!)

Hieronder zie je foto’s van de markt, en de koekjes die ik heb geprobeerd!Β 

image

wpid-snapchat-4899109620923448217.jpg

image

image

Fijne week!

Liefs, Tamara

Mijn socialmedia:Β Β InstagramBloglovinTwitter

SURINAME DAG #14 Druk dagje

5 gedachtes over “SURINAME DAG #14 Druk dagje

Geef een reactie

