Terugblikken op de summergoals 2015

1142

Hallo allemaal! Vandaag ga ik terugblikken op mijn doelen van de zomervakantie. Ik had een aantal doelen gesteld en ik bespreek met jullie hoe dat is verlopen.

Zoals sommige van jullie misschien wel weten heb ik een paar maanden geleden (11 Juli om precies te zijn) een soort summergoal lijstje geplaatst met dingen die ik af wou hebben in de zomervakantie. Het leek me wel leuk om een paar doelen te stellen en om te kijken hoe dat zou verlopen. Als je het artikel niet kent kun je het eerst hier terug lezen.

Laten we terug gaan blikken op de alle goals:

– Leuke dingen doen met andere mensen
– Gezonder eten
– Meer sporten
– Heel veel boeken lezen
– Meer activiteiten buiten doen
– Genieten van de zon

– Genieten van de extra tijd in Nederland
–  Heel veel films en series kijken
– Beginnen met een kleurboek
– Opruimen! 

En wat is er gelukt?!

– Leuke dingen doen met andere mensen
– Gezonder eten
– Meer sporten
– Heel veel boeken lezen
– Meer activiteiten buiten doen 
– Genieten van de zon

– Genieten van de extra tijd in Nederland
–  Heel veel films en series kijken
– Beginnen met een kleurboek
– Opruimen! 

Misschien gaat er nu een belletje bij jullie rinkelen? Ik zal ze nu een voor een behandelen om te zien of ik het heb volbracht, dus met een toelichting van toen en van nu!

20150913_184909

♠ Leuke dingen doen met andere mensen

Eerst zei ik: Dan doel ik natuurlijk op met vriendinnen. Ik merk namelijk dat ik tijdens de schoolweken niet veel tijd aan andere mensen heb besteed natuurlijk wel aan de allerbelangrijkste mensen maar de mensen die daarom heen staan niet echt. Dat is natuurlijk iets wat ik wel wil verbeteren. En daardoor wil ik dus meer leuke dingen met die mensen gaan doen.

Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel leuke dingen gedaan met andere mensen. Ik ben wel met een van mijn beste vriendinnen op vakantie geweest en we hebben nog even lekker sushi gegeten dus ik heb er wel iets aan gedaan maar niet al te veel.

♠ Gezonder eten

Dat kan je natuurlijk ook wel verwachten want als je de diaries van afgelopen donderdag hebt gelezen zie je dat er best veel ongezonde dingen voorbij kwamen. Ik weet van mezelf dat ik best gezond kan eten maar het is gewoon zoveel chiller om iets lekkers te nemen! Dus we gaan het zien deze zomer!

Ik kan me eerlijk gezegd niet heel goed meer herinneren of ik heel gezond heb gegeten maar volgens mij heb ik wel een beetje mijn best gedaan om het in iedergeval in Nederland nog wel te beperken met slecht voedsel.

Meer sporten

Het is natuurlijk zo dat je in de schoolweken gewoon niet altijd aan zulke dingen toekomt. En vooral door vervelende roosters kan het zo zijn dat je eens een keer moet overslaan. Maar gelukkig overkomt je dat niet zo snel in de zomervakantie. Omdat je dan gelukkig meer tijd hebt en meer tijd kan vrij maken. Dus vandaar! En ik heb het gevoel dat sinds ik met krachttraining ben begonnen dat mijn lichaam wel wat verandert!

Ik heb toen ik de kans kreeg veel gesport dus ik heb het zeker behaald. Het was namelijk zo dat ik eind Juli terugkwam van vakantie en dat ik helemaal zin had om weer aan de slag te gaan met sporten. En de laatste week voor mijn vertrek heb ik zelfs nog een aantal groepslessen gedaan! Jaja! Onder andere spinning en 5x b. En dan ook nog 2 keer gewoon cardio erbij. Dus ik voelde me wel goed naderhand haha!

20150913_175947

♠ Heel veel boeken lezen (rond de 50-100)

Ik ben namelijk echt een fan van boeken lezen. Ik ging vroeger bijvoorbeeld altijd naar de bieb om weer 5 boeken te lezen die ik dan in 1 of 2 weken gewoon uit las. En meestal waren het dan ook nog van die best dikke boeken. En aangezien ik van plan ben om veel te gaan zonnen en je in de zon meestal iets te doen moet hebben. (slapen kan natuurlijk ook!) En ik heb nog veel boeken op mijn lijstje staan dus dat word leuk! 

Rond de 50-100 was natuurlijk veels te veel ingeschat haha! Maar ik kan denk wel zeggen dat ik rond de 20 boeken heb gelezen. Ik vind het niet heel erg dat ik het niet helemaal heb volbracht zoals ik het wou maar ik vind het al wel goed dat ik in de vakantie meer ben gaan lezen. Ik merk nu al weer dat het geen vakantie is namelijk, ik lees echt heel weinig.

♠ Meer activiteiten doen

Het is namelijk zo dat ik niet echt een buiten persoon ben. Bij sims kan je toch altijd invullen bij persoonlijke eigenschappen ‘natuurliefhebber’? Nou dat ben ik dus totaal niet. Ik verkies bijna altijd activiteiten die binnen zijn denk aan gewoon thuis of de bioscoop. En dat mag ook wel eens veranderen. Het lijkt me namelijk wel eens vet om te picknicken langs het water. (Heel random dit)

Nou zoals je al kan lezen ben ik dus niet echt een  buiten persoon en daardoor is het daar ook niet van gekomen. Dat kwam trouwens ook omdat ik heel veel zin had om te bloggen en dat kan je eenmaal niet echt buiten doen. Laptops kunnen niet al te goed tegen hitte vandaar.

20150913_180003

♠ Genieten van de zon

Want je weet het maar nooit in Nederland he! De ene week regent het dagen achter elkaar en de andere week is er weer een hittegolf. Dus geniet er van als de zon zich weer laat zien want voordat je het weet zit je weer in de sneeuw, dikke winterjassen en koppen thee of chocolade melk.

En of dat ik genoten heb van de zon! Als je het aan de directe mensen in mijn omgeving vraagt heb ik echt te veel zon gehad haha! Op vakantie heb ik bijna elke dag wel in de zon gezeten en voor de vakantie meestal ook wel!

♠ Genieten van de tijd die ik in Nederland nog heb

Jaja, je lees het goed. Ik ga namelijk voor een paar maanden stage lopen in het buitenland. Ik ben ook van plan om alles vast te leggen doormiddel van foto’s en misschien wel filmpjes! Who knows?! Maar dus de paar weken dat ik er nog ben wil ik nog wel even genieten.

Haha leuk om dit te lezen! Ik heb zeker genoten van de tijd dat ik nog in Nederland was! Genoten met familie en mijn katjes nog even lekker doodgeknuffeld!

♠ Heel veel films en series kijken

Tijdens schoolweken zijn de dagen en nachten natuurlijk niet zo lang dat je kan doen wat je wilt en wanneer je dat wilt. En ik ben echt een fan van films en series kijken. Ik heb altijd zo erg dat ik zoveel wil zien maar dat ik geen tijd genoeg heb. Nou nu dus wel! Dus naast het bloggen ook lekker veel series kijken!

Ik heb veel series gekeken! Vooral de serie The Vampire Diaries! En ik heb best wel veel films gezien dus daarvan kan ik ook wel zeggen dat het geslaagd is!

DSC08937

♠ Beginnen met een kleurboek

Mijn moeder kwam een paar weken geleden ineens met het idee dat er een kleurboek is met lijntjes verbinden. Ja klinkt best kinderachtig eigenlijk maar ik vond het wel leuk! Dat deed ik als kind zijnde best veel en het lijkt me leuk om dat gewoon op vakantie te doen. Hetzelfde met gewone kleurboeken! Echt leuk om alles heel mooi in te kleuren! En je moet er nog geduld voor hebben ook!

Nou dat was een hit hoor haha. Ik heb een keer besteed aan het kleuren. Maar dat komt eerlijk gezegd ook omdat de kleurtjes van de Action niet optimaal zijn en een goede kwaliteit hebben. Maar ach, wie weet als ik nog een bezigheids therapie zoek!

♠ Opruimen

Het is namelijk zo dat mijn kledingkast echt een opruimbeurt kan gebruiken. Het is gewoon echt een zooitje en er ligt zoveel wat ik niet aantrek. Ook heb ik een hele bak met zomerkleding onder mijn bed liggen waar ik echt helemaal niks meer mee heb. Dus ik zeg opruimen en tijd voor een nieuwe garderobe!

En of dat gelukt is! Ik heb het namelijk niet gefotografeerd maar ik heb ongeveer 2 of 3 vuilniszakken met oude kleding weggedaan! Ook met pijn in mijn hart maar het was erg nodig!

Dus dit was het overzicht van mijn doelen. Wie weet maak ik binnenkort nog wel nieuwe doelen voor het najaar. Wat vond jij er van?

Liefs, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

Terugblikken op de summergoals 2015

2 gedachtes over “Terugblikken op de summergoals 2015

Geef een reactie

