Koken: Pan Tosti

Hallo allemaal! Vandaag heb ik weer een receptje voor jullie. Het is alweer een tijdje geleden maar ik vind het wel tof om dingen te bakken. Dit keer is het namelijk een soort tosti en niet zomaar een tosti namelijk een pantosti!

DSC09069

Eerst pak je twee boterhammen naar keuze. Dit kan wit, bruin of tarwebrood zijn. Wat jij het lekkerste vind! Ik koos dit keer voor wit brood want we hadden niks anders in huis. DSC09070

Daarna kies je het beleg wat je tussen de boterhammen wilt doen. Ik koos namelijk voor kaas en tomaat. Er was alleen komijn kaas, niet mijn favoriet maar het is ook lekker!DSC09071

Eerst beleg je dus die boterhammen met het soort kaas dat je wilt. Ik kies dus voor komijnenkaas. DSC09072

Vervolgens snijd je de tomaten stukjes en leg je die vervolgens op de kaas. DSC09073

Dan doe je de andere boterham er op en vervolgens smeer je de buitenkanten in met boter omdat je daar dan mee bakt. DSC09076

Je zet de pan op het vuur en als je niet weet hoe moet je het even op begeleiding van een volwassene doen. DSC09077

Zo ligt de ‘tosti’ dan in de pan. DSC09078

Omdat er beleg tussen zit kan je het af en toe aandrukken zodat je zeker weet dat de kaas echt smelt. DSC09081

Ook moet je de tosti na een tijdje omdraaien om echt het krokante en gebakken effect te krijgen. DSC09083

En nu is de gebakken tosti klaar! DSC09087

Serveren maar! Eetsmakelijk!DSC09088 DSC09089

Ziet dit er niet heerlijk uit? Je kunt de tosti eventueel herkennen uit de film Chef. Daarin maakt een chef de heerlijkste tosti op een plaat en je hoort het gewoon sissen! Heb je wel eens van een pantosti gehoord en ben je van plan om het een keer te maken?

Liefs, Tamara

Mijn socialmedia:  InstagramBloglovinTwitter

Koken: Pan Tosti

Geef een reactie

