Boektober! Boekreview 7: De jongen in de gestreepte pyjama

Hallo allemaal! Het is tijd voor een nieuwe review reeks. Zoals jullie weten heb ik meegedaan aan Boektober en had ik in een eerder artikel beloofd om alle boeken nog even een voor een te noemen.

John Boyne – De jongen in de gestreepte pyjama

Samenvatting

De jongen in de gestreepte pyjama begint in Berlijn in 1943. Als de negenjarige Bruno op een dag uit school komt, zijn al zijn spullen in kratten gepakt. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Op een van zijn ontdekkingstochten ontmoet Bruno een jongen wiens leven en ­omstandigheden zeer verschillen van die van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft…

Mening

Ik vond het een interessant boek en ook wel erg zielig. Het is namelijk zo dat ik het jongetje Bruno ergens wel naief en dom vind doen en ook dat zijn familie hem niet goed genoeg betrekken en informeren. Ik zal niet spoilen maar ik vind het niet zo slim allemaal. Maar dat is misschien juist wel de bedoeling. Ik geef het een 7,0/10,0. 

Dit waren de reviews van alle boeken van Boektober! Vond je het leuk?

books-1421560-1280x1280

Boektober! Boekreview 7: De jongen in de gestreepte pyjama

Geef een reactie

