Het eten hier!

Hallo allemaal! Vandaag heb ik een artikeltje voor jullie waarin ik deel wat ik dus zowel hier eet. Kijk je mee?

IMG-20151120-WA0000

Om te beginnen koken we hier soms en dan bestaat een maaltijd dus bijvoorbeeld uit kip en dan soms een masala gekruide kip, rijst en groente. Dat kan bijvoorbeeld Surinaamse groente uit de tuin zijn.

20150915_163824

Deze maaltijd is ook zelf gekookt. Dit was rijst met Europese groente en bamboe. En natuurlijk vlees. Ook al ben ik niet zo fan van de bamboe, naar mij smaak is het te droog en de smaak is niet zo heel plezierig.

20151010_171658

Of we verzinnen wat met pasta. Zoals je hier ziet pasta met vlees. Het is eigenlijk te merken dat we elke dag vlees eten. Daar moest ik opzich ook aan wennen want ik ben niet gewend om elke dag vlees te eten..Β 20150917_164432

En dit is dan een typische Javaanse maaltijd. Bami met groente en pietjil en vlees. Erg lekker maar je kunt al aan de bami zien dat het best wel vet is. Javaans eten is hier niet zo duur dus dat eten we aardig regelmatig.

Wat we ook regelmatig eten maar waar ik geen foto van heb is natuurlijk roti. We kopen het wel bij een toko want het is niet zo makkelijk zelf te maken en ik kan het eerlijk gezegd ook niet maar ik hou er wel van! Vooral omdat de roti hier veel lekkerder is dan in Nederland!

Dit was het artikel! Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie het in de reacties achterlaten!

Liefs. Tamara

Het eten hier!

Geef een reactie

