Hoi!

Hallo allemaal, het is weer tijd voor een nieuw blogje. Na een zeer lange tijd. Daar ben ik me inderdaad bewust van. Het is nu al bijna 3 maanden geleden dat ik terug ben gekomen. Wow, dat gaat echt hard! En nu kan ik wel zeggen dat ik na die paar maanden wel weer gewend ben.

Want als je nagaat is het een aardige omschakeling. Ik bedoel je komt van een plek waar het 95 % van de dag superzonnig is en je het bloedje heet hebt naar een plek waar misschien 5 % zon is op een dag en waar het ook nog is aardig koud is omdat het toevallig winter is. Ik heb niet alleen dat opgemerkt. Namelijk ook dat de mensen ook wel wat anders zijn en de werkcultuur ook. Dit komt namelijk omdat de mensen in  Suriname wat relaxter zijn, heel vaak ga je spontaan ergens heen of spreek je spontaan af en het komt dan niet zo heel vaak voor dat de persoon waarmee je wat wil doen al iets heeft, terwijl in Nederland dat toch wel iets vaker voorkomt. Ook genieten de mensen daar van het mooie weer, de drankjes en hapjes en het buiten zijn. Het is gewoon een stukje relaxter. En dat beviel me ook wel.

DSC09531

En dan begint je leventje weer in Nederland! Dat is wel eventjes wennen dus vandaar dat ik niet echt zin had om te bloggen. En ik begon weer om lessen te volgen op school waardoor het automatisch weer wat drukker word!

Dus ik begin klein met af en toe een artikel en daarna gewoon wat vaker als dat lukt! We zullen zien hoe de tijd loopt! 🙂

Liefs, Tamara

 

Hoi!

2 gedachtes over “Hoi!

Geef een reactie

